۱۳۹۶ اسفند ۱۰, پنجشنبه

باز هم درباره پوشش و حجاب

عرف هر چه که باشد یک باور عام است که معروف می شود و این وسط هر چیزی که بخواهد با بخشنامه و ضرب و زور به خورد خلایق داده شود از عرف تبدیل به مُنکر می شود و انکار آن هم از افراط در بخشیدن چهره ایی دیگر به یک موضوع است .

بحث چندین و چند ساله درباره حجاب ، دیگر تبدیل به معضلی شده است که حاکمیت با تمام قوای تبلیغی و قهری خود برای اثبات حقانیت آن به میدان آمده است اما باز هم با مواردی مواجه می شود که به لطف سیستم های ارتباط جمعی هر روز منتشر می شود در زیر حجاب اغیار نمی ماند .

موضوعی که با بخشنامه و ضرب و زور بخواهد تبدیل به یک باور و عرف شود شبیه به زنی است که بیش از حد بزک و دوزک کرده باشد که از شدت آرایش همه خلق آن را با انگشت به یکدیگر نشان بدهند و نتواند به سلامت از میان جمعی عبور کند و این شدت فشار برای وارد کردن حجاب به عرف جامعه به مانند همان بَزَک کردن یک زن است که امروز همه در مقابل آن شروع به جبهه گیری کرده اند و درباره آن طرحی را ارائه می کنند .

به نظر این وبلاگ حجاب و پوشش امری اختیاری است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...