۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

شرح شکلی از فروپاشی اجتماعی

سیمای میلی جمهوری اسلامی از شبکه مستند دست به پخش فیلم های مستندی با مضمون دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس زده است و در خلال پخش این چنین برنامه هایی با زیرنویس هایی از اتحاد و همبستگی ملی در شبکه های دیگر سیمای میلی روبرو می شویم . پخش این دست برنامه های مناسبتی ریشه ایی چهل ساله در این نظام دارد ولی پخش زیر نویس هایی با مضامین اتحاد و همبستگی با چاشنی ملی دست پخت تازه جمهوری اسلامی برای مردمی است که چهل سال با تمام مشقات حاصل از آن ساخته و سوخته اند و دریغ از مقداری درک و مدارا با این مردم از سمت مسئولینی که با شعار مستضعفین سوار بر موج قدرت به اوج رسیدند و امروزها از آن اوج همه چیز را و همین مردم را ریز می بینند .

جمهوری اسلامی البته باید حواسش به یک چیز باشد که بی گمان به دلیل همان قرار گرفتن در اوج نیست و این است که اتحاد میهنی علیه تجاوز عراق حاصل از اتحاد مردمی بر علیه ستم کارگی پهلوی بود و خدشه غرور ملتی که شاه را بیرون کرده بود کار آسانی نبود . حالا این که مردم آن زمان چه میزان اطلاعات داشتند یا نداشتند چه قدر سواد داشتند یا نداشتند ، بهره ایی فراوان از میهن پرستی داشتند چرا که در برابر ظلم پهلوی درباغ سبز روحانیتی را دیده بودند که سوار بر موج انقلاب حکومتی با عدل علوی را وعده می داد بی آن که بداند و یا بداند که بتواند آن را ایجاد کند یا خیر .

در آشوبکده ایی پر از فقر و بی عدالتی با آرم و نشان آریایی و آریا مهری و مردمی که خانه و سرپناهی ندارند تا بتوانند بی دغدغه ایی لحظه ایی به تفکر بنشینند کمترین وعده بیشترین اثر را بر روی انسجام و هماهنگی مردم می گذارد . به عبارتی دیگر ظلم ظالم مردم یک جامعه را تبدیل به چوب خشکی می کند که با کوچکترین کبریت روشنی در زیر آن گُر می گیرد و هستی و نیستی همه را به باد فنا می دهد . نمونه دم دستی آن ، ماشالله قصاب ها در قامت مدیران نهادهای اقتصادی حوزه بازار .

با فراغت خاطر و به دور از هر گونه قضاوتی از پیش تعیین شده ، جمهوری اسلامی در صورت مورد حمله قرار گرفتن شاهد صف آرایی مردمی در جهت حمایت از نظام و مُلک و ملت نخواهد بود به همان دلیل بالا که گفته شد که قرار گرفتن مردم در مقابله با تهاجم عراق به دلیل همبستگی در زمان ظلم پهلوی بود و امروز که جمهوری اسلامی خود تبدیل به نظامی ظالم درهمه جهات شده است دیگر شاهد چنین صف آرایی نخواهد بود . باید امیداوار بود که بعد از رفتن جمهوری اسلامی ، حکومت و حاکم بعدی مملکت را به جنگ بعدی نکشاند تا شاهد همبستگی ملت برای نگهداری میهن باشیم چرا که لقمه لقمه کردن ایران بخشی از رویای کشورهای همسایه اییست که با جمهوری اسلامی و تفکر رایج شیعی برآن سر صلح ندارند و ایضاً .

راهکار چیست ؟ مشخص و بارز و مبرهن است که راهکار برای جلوگیری از هرگونه حمله نظامی و لقمه لقمه شدن این سرزمین حضور مردانی استخوان خُرد کرده در قامت گروه های سیاسی است که جمهوری اسلامی در این چهل ساله ایران را از این منظر به شدت لاغر و رو به موت کرده است . اعتراضات خیابانی در سال های 96 و 97 گویای این حرقیقت است که مردی سیاسی و استخوان خُرد کرده در چارچوب باور فکری این مردم که از مقامات جمهوری اسلامی نباشد وجود ندارد و با شعار اصلاح طلب اصولگرا / دیگه تمومِ ماجرا ، خط روشنی بر این باور کشیدند که دیگر به کسی از این جماعت اعتماد نخواهند کرد و ما با شکلی از فروپاشی اجتماعی روبرو هستیم که تبلورش در کمبود پوشک با یک اخم ترامپ به چشم آمد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برسد به دست دکتر بیژن عبدالکریمی

با سلام. مناظره شما و آقای زیباکلام را دیدم. حقیقتش این است که من هم به مانند آقای زیبا کلام متوجه منظور شما نمی شوم. در نوشته ایی پیش از ای...