۱۳۹۷ آذر ۷, چهارشنبه

ای تف به این زندگی

سه هزار دلار و دیگر هیچ . 

الان که دارم این خطوط را می نویسم چهره انکر و منکر مدیرکل بانک رفاه با جای مُهر بر پیشانی اش و آن خنده نجس نشسته بر چهره اش را در برابرم می بینم و چفیه بسیجی خاوری را در راهپیمایی روز قدس و آن چهره لعین سرخه ایی زاده مدیر عامل بانک ملت را و در مقابل فریادهای بی امان کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و لعنت های مدام آن کسی که می گفت : چهارنفر به خاطر برجی یک میلیون و دویست خودشان را کشتن . ای تف به این زندگی .... و واقعا ای تف به این زندگی . 

بعد از جنجال حقوق های نجومی که به علت فساد فراگیر مسئولین و مشمولین این نظام به قاطبه آنان تعلق می گیرد و با افشای هر کدام مسئول مورد نظر به پشت پرده می رود و شخص دیگری می آید تا از سفره انقلاب سهم خود را بردارد تا دور به دیگری برسد . 

در میان خبرها نیز یکی اقرار جناب آقای صالحی به حقوق سه هزار دلاری در سال گذشته و هفتصد دلاری در سال جدید است . رندی و فرار از پاسخگویی هم در میان مسئولین و مشمولین خدمت به نظام جمهوری موج می زند . چرا ایشان حقوق شان را به تومان نمی گوید ؟ چرا ایشان خالص دریافتی شان را سر راست نمی گوید ؟ شاید جواب این باشد که حقوق وزارت خارجه و نهادهای خاص به دلار است . قبول . اما طفره رفتن هم اندازه ای دارد . در ایران چون قیمت دلار نوسان دارد نمی شود به تومان حساب کرد . اما سوال اساسی و مهم این جاست : چند سال یا چند ماه ضرب در سه هزار دلار ؟ سوال دوم : پاداش و ردیف های مندرج دیگر در فیش حقوق به چه میزان است ؟ 

هر جوابی از سوی اینان به دلیل فسادی که دیگر لاپوشانی نمی شود و دیگر جای ندارد تا بشود را نمی توانم باور کنم . اما تنها امیدی که دارم این است که اگر دنیایی بعد از این دنیا وجود دارد در آنجا جواب گوی رذایل اخلاقی شان باشند عذاب نداشته های این دنیای مردم را بدهند . 

اهل دنیا از کِهینُ وز مَهین 
لعنت الله علیهم اجمعین .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برسد به دست دکتر بیژن عبدالکریمی

با سلام. مناظره شما و آقای زیباکلام را دیدم. حقیقتش این است که من هم به مانند آقای زیبا کلام متوجه منظور شما نمی شوم. در نوشته ایی پیش از ای...