۱۳۹۹ شهریور ۴, سه‌شنبه

برسد به دست نادرسلطانپور

 یک بار در این جا یا جایی دیگر نوشتم که گمانم بر این است که مشکل مملکت از خان و خانزادگی تبدیل به سیستم آقازادگی شده است و هر کسی از راه می رسد به دنبال کسب غنیمتی است و سهم خودش را بر می دارد و می برد به هر جایی که می تواند و این حالت در هر مدلی از حکومت که باشد جاری است . می خواهد شاهنشاهی باشد ، می خواهد انقلابی و اسلامی باشد و یا حتی بعدتر سکولار و جمهوری و ..... فرقی نمی کند . در خلقیات ایرانی جماعت خان و خانزادگی و چاکری و نوکری و بالا نشینی و پایین نشینی رایج است و از این خاک رخت بر نخواهد بست چرا که ما به شدت ایرانی هستیم و معتقدیم دنیا برای ما ساخته شده است و اول ما بودیم و بعد دنیا را به گِرد ایران ساختند و هر چه ، هر کس در هر جای دنیا دارد از این خاک برداشت شده است و به قول آل احمد : الخ .


این را بی هوا نمی گویم و از برخورد ایرانی جماعت در ایران امروز با ابزار ارتباطی آنلاین با آدمهای اطرافش می شود فهمید . وقتی هنوز ایرانی جماعت در دعوای عرب و عجم درگیر است دیگر نمی شود به او حالی کرد که انسان محور باش و به عقیده و نژاد و تبار و فرهنگ دیگران احترام بگذار چرا که او فکر می کند که درست فکر می کند و کسی که معتقد است که درست فکر می کند دیگر خود را محتاج به فکر کردن نمی داند و از اول هرچیزی از آخرش با خبر است .

به مانند دکتر شاپور بختیار فقید هنگامی که حکومت 37 روزه اش را داشت تحویل می داد و اعلام کرد که دیکتاتوری نعلین از دیکتاتوری چکمه خطرناک تر است با مشاهد خلقیات خودحق پنداری جماعت همیشه در صحنه آنلاین و ضدانقلاب و ضد کتاب و کتابخوانی می گویم : دیکتاتوری سکولار ایرانی از دیکتاتوری نعلین به مراتب خطرناک تر است ، چرا که حق را از ابتدا در نزد خودش می بیند و خودش را محق عالم و آدم می داند و به هیچ روی نیز کوتاه نخواهد آمد .


در حالی که این روزها علم روزنامه نگاری به مانند هر علم دیگری دستخوش تغییرهایی در ابزار ساختاری خود شده است و دیگر تنها ماشین چاپ و حروف سربی و کمی بعدتر ماشین زینگ زدن و برش تنها نیست در شبکه ایران اینترنشنال در برنامه ایی که نادرسلطانپور آن را مدیریت و اجرا می کند در یکی از این سری برنامه ها مهمان جوانی تحت عنوان روزنامه نگار در این برنامه به عنوان کارشناس شرکت داشت با نام عادله بورنگ . در اینترنت هرچه جستجو کردم تا مقاله ایی وسابقه ایی از وی پیدا کنم و بخوانم چیزی نیافتم . در آن برنامه مهمان محترم برنامه در پاسخ به سوالی که نادر سلطانپور از وی می کند می گوید : ببینید نادرخان ...... 


نگارنده این یادداشت از بینندگان برنامه های ماهواره ایی است و تا به حال حتی در شبکه من و تو که در پیت ترین شبکه در برنامه سازی است چه رسد به ساخت و تولید برنامه هایی درباره اوضاع و احوال منطقه و ایران ، ندیده و نشنیده بود که مهمان روزنامه نگار و نویسنده ایی از مجری برنامه با نام خان یاد کند و این خان گفتن در آن اگر نه هزار معنی که یک معنی روشن است و آن معنی عرض ارادت مهمان روزنامه نگار برنامه به ساحت خدوم پرور نادرسلطانپوری است که اگر چاکر پرور نیست ، روزنامه نگار پرور است . 


کافی است برای فهم مدعایم سری به کتاب خُلقیات ما ایرانیان از مرحوم جمالزاده بزنید تا پی به حقیقت مطلب ببرید که در سیستم خان پروری ایرانی جماعت با تغییر شکل حکومت ها سیستم از خان پروری به آقازادگی و سپس شاید به خانزادگی برگردد . 


دو کلمه با نادر سلطانپور : نگارنده که از علاقمندان به شیوه و تسلط اجرای شما در بی بی سی بود چنذ روزی است که دچار حیرت است که این گونه کارشناسان را با کدام قلاب و از کدا قوطی بیرون می آورید که روزنامه نگاران برجسته بسیاری در برنامه شما راه ندارند . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...