۱۴۰۰ مهر ۱۲, دوشنبه

برسد به دست حسن یزدانی

 این روزها حال هیچ کس خوب نیست یا بهتر این که حال خیلی ها خوب نیست و در بین تمام این خوب نبودن ها دیشب کمی حال خیلی ها بهتر شد و شاید دلیل آن پیروزی حسن یزدانی در برابر دیویدتیلور آمریکایی باشد . پیروزی دیروز حسن یزدانی در برابر کشتی گیر آماده ایی چون دیویدتیلور، پیروزی بر حریفی آماده و سر حال و کشتی بلد بود و نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر. حال دیگر سالهاست که خیلی ها می دانند که دیگر ورزش ربطی به سیاست ندارد و نباید داشته باشد و تازگیها حاکم و حاکمیت هم به زور تحریم های بین المللی فدراسیون ها دریافته است که نباید کاری داشته باشد و نمونه بارز آن حضور زنان در ورزشگاه هاست، هر چند محدود و گزینشی و بدون هیچ تصویری در تلوزیون. چه شد که این اتفاق افتاد؟ مگر حضور زنان در ورزشگاه حرام نبود؟ چه شد که حلال شد؟ اتفاقی خاص رخ نداده است اما بدون حضور زنان در ورزشگاه ها جریان آزاد سرمایه به خطر می افتد و از این رو چون برای غاطبه مسلمانان ممکن است تولید خسران کند، حلال شده است. به مانند این واقعه حلال شدن یک حرام که استفتاء مکارم شیرازی را به مانند همین عدم حضور زنان به زیر خاک برد، جریان راه اندازی سیم کارت های رایتل بود که چون در آن پول بود، حلال شد و راه اندازی شد. 

از مطلب دور نشوم . 





پیروزی دیشب حسن یزدانی، پیروزی بر یک حریف هم تراز و کشتی بلد بود و بس اما آن چیزی که من را به عنوان یک وبلاگ نویس ساده وادار کرده است تا بیایم و بنویسم این است که خیلی ها بهتر از من می دانند که دو نوع کشتی و کشتی گرفتن وجود دارد؟ نوع رایج و اولیه آن ، گرفتن مدال و گرفتن پول و جایزه  که اگر شد ، شد ، چه بهتر و اگر نشد ، رتبه دوم را که نگرفته اند و ....... و وارد شدن به کارزار سیاسی است مانند عباس جدیدی که با بلاهت تمام با بدن نیمه جان منصور پور حیدری فقید بر تخت بیمارستان عکس گرفت تا شاید در شورای شهر باز هم رای بیاورد و باز هم بتواند کتاب های اول دبستانی خود را چاپ کند و باز هم دستی بر آتش گرما بخش پول داشته باشد. از این مدل کشتی گیران و کشتی ها در تاریخ بسیار و احتیاجی به ذکر مجدد آن ها نیست. 

نوع دوم کشتی و کشتی گرفتن نوعی است که دیشب حسن یزدانی در آن حالت قرار داشت و به عنوان یک وبلاگ نویس ساده امیدوارم که این حالت را از دست ندهد و آن را حفظ کند . نوع کشتی گرفتن حسن یزدانی ، کشتی گرفتن برای کشتی بود. کشتی گرفتن های او در این سال ها روح دارد، آلوده به غرض نیست. آغشته به دوست داشتن دوستداران خود است و آغشته به امیدِ خوشحال کردن دوستداران خودش. حسن یزدانی دیشب نشان داد که مردانه در برابر حریفی همه فن حریف که مردانه زور می زند، زور می زند و آنقدر جنگید که بعد از مصاحبه دیشب اش که چند دقیقه بعد از کشتی بود ، از موهایش عرق می چکید . کسی که یک گرم چربی اضافه در بدنش ندارد. کشتی گرفتن حسن یزادنی آغشته به روح کشتی بود و به دور از غرض ورزی و امیدوارم که چنین بماند و خلاصه آن که پهلوان بماند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...