۱۴۰۰ بهمن ۱۶, شنبه

برسد به دست انتشاراتی ها.


 نشر علم  نمی دانم این قیمت ها را از کجایش در می آورد که اینقدر گران است. روی چه روش و رویه ایی این قیمت ها را پشت کتاب هایش می گذارد. دو یا سه روز پیش در کتابفروشی چشمم به کتاب نامه های جمالزاده به باستانی پاریزی افتاد. خم شدم و آن را برداشتم و با قیمت یکصدونودوپنج هزار تومان روبرو شدم. 

نمی دانم در این کتاب طلا می فروشند یا این که در جایی از کتاب طلا به کار رفته است که این قیمت نجومی بر پشت جلد آن قرار دارد. البته این قیمت نجومی تنها در پشت همین جلد قرار ندارد بلکه در سایر کتاب های آن انتشاراتی چشم را می آزارد اما این یکی دیگر از آن قیمت ها بود. 

البته انتشاراتی ها دیگری هم درهمین راستا قدم بر می دارند که جای گله تنها از انتشارات علمی نیست اما در چند سال اخیر که من به یاد دارم همیشه گلایه از کتاب نخوانی و عدم مطالعه کتاب توسط مردم در بوق و کرنا بوده است اما حالا دیگر با این قیمت ها نمی شود انتظاری و گلایه ایی برای کتاب و کتابخوانی مردم داشت. 

به هر حال آمدم این جا این ها را بنویسم که شاید اگر کسی خواند و آن کس کاره ایی باشد و بتواند قیمت گذاری کتاب ها را سر و سامانی بدهد و پایین بیاورد، بخواند و بیاورد که قیمت کتاب خیلی بالاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پوزش- توضیح و ایراد وارده

 در وبلاگی از وبلاگ ستان فارسی دو نظر درباره یادداشتی در آن وبلاگ گذاشتم که گویا برخورنده یا بیهوده یا بی معنی بوده است که نویسنده آن وبلاگ ...