۱۳۹۸ مرداد ۲۵, جمعه

یک پیشنهاد برای گویا نیوز

وبلاگ و وبلاگ نویسی این روزها دارد غریب می افتد و کمتر در آن می نویسند . علت آن را بیشتر در همین جا نوشتم و دیگر نمی نویسم چرا که کسی نیست که نداند اما با تمام این علت ها هنوز هم هستند کسانی که انگار وب و وبلاگ و وبسایت برایشان حالتی کلاسیک پیدا کرده است و با چرخ زدن در آن صفحات خود را از لحاظ خبری به روز می کنند . 

هنوز نرم افزار شبکه های اجتماعی به بازار نیامده بود و شبکه های اجتماعی آنچنان نیرویی نداشتند و اورکات محصول گوگل تازه به بازار آمده بود و عضویت در آن به دعوت یک کاربر دیگر باید انجام می شد و خبرخوان گوگل یا googlr reader  هنوز به بازار نیامده بود و مفهوم آر اس اس R.S.S یا همان خبر خوان وجود نداشت و به همین دلایل سایت هایی به وجود آمدند که در آن خبرها در یک جا گردآوری میشد که اولین آن ها صبحانه بود و بعدتر که هنوز فعالیت می کند ، بالاترین . این سایت ها شکل نوین و به روزتری بودند از سایت های خبری که هر روز در ایران فیلتر می شدند و پایه و اساس این سایت ها ارائه خبر بود و نه محتوی و مقاله به کاربرانی که در مقابله با کاربران این گونه سایت ها کاربران کلاسیک به حساب می آمدند و سایت ها نیز شکل کلاسیک خود را حفظ کرده بودند . سایت های کلاسیک از دیدگاه این نویسنده سایت هایی بودند که در آن ها لینک هایی ثابت از سایت ها بود و در کنار آن لینک ها و مطالبی کوتاه از اخبار متنوع ارائه می دادند اما این سایت ها اساس خود را بر روی ارائه مستقیم محتوی و یا لینک به مقاله ایی بنا کرده بودند که این شکل ارائه خبر آنها را در قیاس با سایت هایی چون صبحانه و بالاترین در جایگاهی کلاسیک قرار می داد . 

از آن سری سایت های کلاسیک که هنوز به کار خود ادامه می دهند ، گویانیوز است که در صفحه لینکهای خود هنوز همان شکل و حالت اولیه را حفظ کرده است و حتی در صفحه خود نیوزگویا نیز همان شکل اولیه را حفظ کرده است بی هیچ تغییری تا آن جا که نویسنده این یادداشت به خاطر دارد . 

امروز در صفحه لینکدونی این وب سایت بودم که به ناگاه به یاد کتابی افتادم و خواستم تا از همان صفحه گویا نیوز به وب سایتی بروم که ناشر و یا ارائه دهنده کتاب است اما هرچه گشتم کمتر نتیجه گرفتم و دست به جستجویی اساسی در میان لینک های موجود در این صفحه به خصوص در قسمت بالایی زدم و لینکی نیافتم .از این رو این یادداشت را در جهت ارائه پیشنهاد به آن سایت وزین نوشتم تا اگر گردانندگان آن صفحه این یادداشت را خواندند شاید چندتایی لینک از انتشاراتی های معروف به صفحه شان اضافه کنند و اگر تمایل بیشتری داشتند ستونی تحت عنوان پیشنهاد کتاب یا معرفی کتاب یا تازه های نشر باز کنند . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...