۱۳۹۷ تیر ۶, چهارشنبه

جام جهانی و این روزها

نزدیک به یک ماهی می شود که در این وبلاگ ننوشته ام . به دور از تب و تاب جام جهانی هستم ، گو این که بیشتر فوتبال ها را دیده ام و دنبال می کنم هنوز اما در جو آن اسیر نیستم و این جو به معنای دنبال کردن خط به خط اتفاقات و داشتن حالت های روحی منبعث از فوتبال و بازیکنان آن است .

امشب اما آمدم تا درباره نطق نماینده کاشمر در مجلس بنویسم و سخنان درست او که انگار تنها اوست که کمی تاریخ خوانده است و تاریخ می داند و حوادث را خط به خط دنبال می کند . در حالی که این روزها حاکمیت دارد روز به روز از مردم بیشتر فاصله می گیرد و مردم نیز مقابل مفهوم جمهوری اسلامی و نه تنها مقام های آن ایستاده اند سخنان نماینده کاشمر در مجلس زنگ خطری را به صدا در آورد که یا بسیاری نمی شنوند یا شنیده اند خودشان را به کری زده اند . تکیه بیش از اندازه جمهوری اسلامی بر روسیه و بازی کردن با کارت روسیه اقبال خوشی را نشان نمی دهد و نشانه آن هم هجوم همیشگی تزارها و کمونیست ها به ایران  و چپاول و قتل و غارت ایران و ایرانی است . غرب و سر دیگر آن انگلیس نیز به همین منوال بوده اند اما میزان و شدت و حدت آن به مراتب کمتر بوده است در قتل و غارت . با این حال جمهوری اسلامی بعد از دیدار کیم و ترامپ به آخرین دستاویز خود یعنی روسیه از این پیش بیشتر تکیه خواهد کرد در حالی که تاریخ ثابت کرده است که روس ها تکیه گاهی در خور نیستند .

صاحب این وبلاگ بدون هیچگونه قیاسی و با آگاهی از جای خود و جایگاه دیگری می نویسد : رهبر محترم ایران ، با سلام و احترام ، این روزها صداها را بشنوید . اینها آخرین نفراتی هستند که صحبت می کنند و خواهان تغییراتی مسالمت آمیزند . پایه های حکومت را بر دلهای مردم استوار کنید نه بر زانوان روس و چین که آمریکا در ویتنام در باتلاقی که رفت ، باتلاق طبیعت نبود در باتلاقی بود که دلهای مردمان ویتنام از حمله آمریکا داشتند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...