۱۳۹۹ دی ۲۶, جمعه

سحر تبر



 سحر تبر کیست؟

سحر تبر یک نفر است که از قضا دختر است و دست بر قضا ابزاری در دست دارد که آیینه است اما این آینه این امکان را در اختیار او قرار داده است تا آرایش خودش را در معرض افراد بیشتری قرار بدهد و نظر آن ها را بداند و تشویق ها و احتمالا نهی های بیشتری را ببیند و آن هم مستقیم و بدون واسطه و این بدون واسطه بسیار مهم است چرا؟ به دو دلیل . دلیل اول این است که بنا به ذات دخترانه اش و علاقه به آرایش و خودآرایی و خودنمایی توانسته است تشویق های بیشتری کسب کند و انتظار نکشد تا ببیند که دیگران درباره او چگونه فکر می کنند و به همین دلیل به سرعت و میزان آرایش و خودآرایی و خودنمایی خود بیشتر و بیشتر افزوده است و از آن جایی که او هم یک انسان بیشتر نیست و می تواند خطاهایی را انجام دهد ، کارهایی را انجام می داده است که تشویق های بیشتری برای او به دنبال داشته است و در این راه آنقدر پیش رفته است که از طرف دیگر بام که آرایش باشد افتاده است و تبدیل شده است به کسی که با دست کشیدن بر چراغی در بیابان از درون آن بیرون آمده است . این که او این گونه شده است و خودش را با آن تصاویر در معرض نمایش عمومی قرار می داده است ، چیزی است که جامعه از او می خواسته است و جامعه کیست؟ همان هایی که هر روز بر روی آینه او لایکی و کامنتی در زیر پست های او می گذاشته اند.
پس جامعه بیمار است که از این گونه فرم های خارج از قاعده استقبال می کند.
بدون واسطه چرا در این جا مهم است. فکر می کنم واضح است که اگر قرار بود با واسطه باشد چیزی می شد در حدود جامعه مدنی سید محمد خاتمی که در انتهای آن یک اسلامی را هم چسباندند و یا علوم انسانی اسلامی و ورزش اسلامی و هر چیزی که در این جامعه و حکومت وجود دارد و باید اسلامی باشد و فکرش را بکنید که اگر قرار بود سحرتبر چادری باشد و با حجاب کامل خودش را به آن شمایل در بیاورد چه می شد؟ چیزی مهیب تر از آن چیزی که این روزها شده است .
سحر تبر یک دختر است که هنر خاصی ندارد و انسان است و دارد زندگی خودش را می کند و آرایش کردن شاید تنها هنر و علاقه او باشد در این دوره . امیدوارم که کسی فکر نکند سحرتبرها و امثال او در حوزه مِدیا و تولید محتوا فعال هستند و آنها را فعالین عرضه مجازی ندانند .

این گونه افراد در بهترین حالت شاخ های فضای مجازی هستند که  علاقه ایی و توانایی بجز لایک و کامنت و استوری گذاشتن ندارد و از همه بدتر این که اهل کتاب خواندن نیستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پوزش- توضیح و ایراد وارده

 در وبلاگی از وبلاگ ستان فارسی دو نظر درباره یادداشتی در آن وبلاگ گذاشتم که گویا برخورنده یا بیهوده یا بی معنی بوده است که نویسنده آن وبلاگ ...