۱۳۹۶ اسفند ۲۲, سه‌شنبه

درباره فوتبالی با تماشاگران حرفه ایی

بازی دیروز استقلال تهران و العین امارات را از نیمه دوم دیدم . کاش با پیروزی استقلال تمام می شد ، اما نشد . دومین ای کاش من این بود که جواد خیابانی نمی بود اما بود . به هر حال . در حین انجام بازی تاکید پیاپی جواد خیابانی آزار دهنده بود مبنی بر این که استادیوم آزادی حرفه ای است و تماشاگران حرفه ایی و اخلاق حرفه ایی دارد .

این نکته بدون آن که جواد خیابانی آن را بیان کند به چشم می آمد . همه آن هایی که من دیدم مثل آدم سرجایشان نشسته بودند و فوتبالشان را می دیدند . این بار انگار نه برای بروز هیجان که برای لذت بردن آمده باشند . لذت دیدن یک فوتبال دوست داشتنی از تیمی محبوب در هوایی خوب .

اما نکته ایی که این وسط شاید از دید دیگران جا افتاده باشد این است که این تماشاگران همان تماشاگران هستند که در بعضی از بازی ها با آن بوق ها و آن فحش ها به استقبال یا بدرقه یک تیم می آیند . آن استادیوم لبالب از تماشاگر به حتم دست چین شده نبودند و به مانند همیشه مشتاقان و دوستداران فوتبال در ورزشگاه حاضر شده بودند . این بار چه شده بود که آن تماشاچیان درست و مودب و به روایت جواد خیابانی : حرفه ایی نشسته بودند و فوتبال شان را نگاه می کردند . جواب هر چه باشد یکی از جواب ها این است : کخ خرما از خود خرماست .

اگر این تماشاچیان در برهه هایی اختیار از کف می دهند و آن می گویند که نباید بگویند : از جایی دیگر هدایت می شوند که از داخل مجموعه برگزار کننده است و الا این مردم چون دیگرانی هستند در تمام نقاط دنیا و خوب و بد را می دانند و می دانند که چه باید بکنند و چه نباید بکنند . این بی اختیاری گاهی در سایر نقاط دنیا نیز رخ می دهد اما دخلی به برگزار کنندگان ندارد .

به هر حال اما امیدوارم مسئولان برگزار کننده روزی حرفه ایی شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برسد به دست دکتر بیژن عبدالکریمی

با سلام. مناظره شما و آقای زیباکلام را دیدم. حقیقتش این است که من هم به مانند آقای زیبا کلام متوجه منظور شما نمی شوم. در نوشته ایی پیش از ای...