۱۳۹۷ خرداد ۱۶, چهارشنبه

یک توئیت و یک دنیا ترس

توئیت وحشتناک صادق زیبا کلام در خصوص برگشت به زمان احمدی نژاد ، تن من یکی را که بد جور لرزاند . در اوضاع و زمانه آن روزها من نیز چون بسیار دیگری به فکر بهینه کردن پس اندازم و تبدیل آن به طلا و یا دلار بودم . برای این کار به یک طلا فروشی رفتم تا سکه برای خودم و همکارم بخرم . پس از سلام و علیک و شرح ماجرا ، صاحب طلا فروشی گوشی را برداشت و صحبت کرد و گفت انقدر تومان ! بخرم ؟ با کمی تومانینه و فکر کردن من گوشی را گذاشت و گفت : فکرهایت را بکن . دو دقیقه بعد گفتم : می خرم . گوشی را برداشت و باز گفت : انقدر تومان ! بخرم ؟ در گیج و واگیج این بالا و پایین شدن قیمت سکه در عرض دو دقیقه بودم که گفتم : بخرید ، بخرید ..... 

بی ثباتی سکه رایج دوران مدیریت محموداحمدی نژاد و کاسبکاران تحریم ها بود و بازگشت به آن دوران یعنی قطاری که به سمت یک دره می رود . دره ایی بزرگ و خوفناک که در آن جنون تنها در کف خیابان ها حکومت نخواهد کرد و به لایه های بالای حاکمیت نیز تسری پیدا خواهد کرد. چرا ؟ به یک دلیل ساده . شکاف طبقاتی موجود در جامعه حاصل  دوران زمامداری موسوی و هاشمی و ... تا امروز است که این شکاف خود حاصل رانت است . رانتی که حسن روحانی از آن با عنوان خصولتی در چندین سخنرانی یاد کرده است . رانت حاصل از این شکاف منجر به فاصله گرفتن منافع نظام با منافع ملی است و میزان گستردگی این شکاف میزان جنون را نشان خواهد داد که در آن منابع ثروت کم می شود و به مانند کارتون رابین هود ، داروغه به جان مردم ناتینگهام می افتد و متاسفانه رابین هودی در کار نخواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...