۱۳۹۹ بهمن ۱۳, دوشنبه

باز هم برسد دست عطالله مهاجرانی


 اینجا و اینجا دو یاد داشت کوتاه به عطالله مهاجرانی نوشته که در صفحه آمار این وبلاگ بیشتر از پنج خواننده نداشته است. بدون کامنت . 

در این جا حرفهایی از عطالله مهاجرانی را خواندم که مرا وادار کرد تا این پست از وبلاگ را باز هم به او اختصاص بدهم. در این صفحه از گویا نیوز عکسی از توئیت آقای سعیدحجاریان نیز آمده  است که در صفحه همین وبلاگ بار گذاری می کنم . 

اما حرف من خطاب به آقایان حجاریان و مهاجرانی. نه موج سومی وجود دارد و نه این که اطلاح طلبی آنقدر کش آمده است که به سال نودوهشت برسد. شعارها را آقایان فراموش کرده اند. اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. 

ماجرا از خرداد هفتادوشش شروع شد و در اوج و در بهترین حالت ممکن در سال هشتادوهشت و بعد از آن انتخابات و آغاز حصر آقایان موسوی و کروبی مُرد و در چاله ایی خاک شد. بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی پیروزی روحانی را در پیوند عمیق اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی می دانند و پیامی که سیدمحمدخاتمی داد: تکرار می کنم. 

ترفند ج.ا.ا برای انتخابات همیشه این است که هر کس شناسنامه اش را در دستش بگیرد و پای صندوق رای بیاید می تواند رای بدهد. کنترلی وجود ندارد برای رای دادن . کنترلی اگر هست برای درست شمرده شدن است که آن هم از سوی رقبا انجام می شود که کار به دعوا و زد و خورد نکشد. 

9155fcd2-ac72-4727-a089-900ba187b7b4.jpg پیروزی روحانی ماحصل همین کلک ها بود و نه اصلاح طلبی . ماحصل دلخوری آن بخش از اصولگرایانی بود که از بی برنامگی و بی شخصیتی احمدی نژاد خسته شدند و به روحانی رای دادند . حب علی و بغض معاویه. در جدال سیاه و سفید عمامه ها در سال نود و دو ، اگر گاف شیخ قاضی القضات رئیسی در دیدار با تتلو نمی بود او می توانست رای بیاورد اما مشاوران احمق او ، وی را از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری با آن دیدار احمقانه دور کردند. 

به هر حال عطالله مهاجرانی و موج سوم رادیکالی که از آن حرف می زند از قافیه و قافله بی خبرند. اطلاح طلبی در سال هشتادوهشت چال شد و به تاریخ پیوست . از آن تاریخ به بعد هر چه هست موج سواری سوارکاران تشنه قدرت و ثروت در هر لباسی است که در دسترس بود. چیزی وجود ندارد به نام اصلاحات که امیدی برای رسیدن به آن داشته باشد آقای مهاجرانی. اصلاحات مرده است و دیگر کسی تَره برای آن حرف ریز نخواهد کرد. آن موج هر چه نام داشته باشد اصلاح طلبی نیست . موجی شاکی از وضع موجود که بازیگران کهنه کار را دیگر لایق حضور در میدان نمی بیند و خواهان آن چیزی است که این ها نباشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...