۱۳۹۹ آذر ۱, شنبه

یکی بر سر شاخ بُن میبرید

 

روزنامه تهران تایمز به صورتی کاملا مشخص بر علیه خود و آن چیزی برخاسته است که شاخه ایی است که بر روی آن نشسته و ریشه خود را می بَُرد.

 

ارائه این عکس در صفحه اول


 

که در آن میرحسین موسوی و ترامپ ترکیب شده اند گویای این نکته است که روزنامه می خواهد القاء کند که این دو و اعتراضاتشان شبیه به یکدیگر است اما نکته اساسی را فراموش کرده است . نکته در این جاست که ترامپ بیشتر از آن که شبیه به موسوی باشد ، شبیه به احمدی نژاد است . دوم در انتخابات آمریکا آراء باز شماری شد اما در ایران نشد . سوم این که شمارش آراء در آن کشور چند روز طول کشید در انتخابات 88 در عرض دو ساعت شمارش شد . چهارم و مهمترین نکته ایی که موضوع این یادداشت کوتاه است و اشاره به همان شاخه ایی دارد که سردبیر روزنامه تهران تایمز بر روی آن نشسته است و در حال بریدن تنه درخت و زدن ریشه است ، این است که ارائه این چنین طرحی آن هم توسط آن روزنامه که مشخاً به طیف حامی حکومت تعلق دارد زنده نگهداشتن خاطرات آن سال است . تهران  تایمز گرچه قصدش چیز دیگری است اما ناخواسته حرفی را زده است که بسیاری در این یازده سال می زنند و آن هم این که اتفاقات آن سال فراموش نخواهد شد ، حالا چه توسط آن هایی که سبز بودند و چه توسط کسانی که مخالف سبزها بودند و چه هر شخص دیگری . 

بهتر است مشخصاً سردبیر محترم آن روزنامه به یاد داشته باشد که جامعه ایران به مانند آمریکاست . مخالفان و موافقان دارد اما وجه بارز در اینجاست از لحاظ تشابه که ایران از خاتمی به احمدی نژاد رسید و آمریکا از اوباما به ترامپ اما توانستند تا نگذارند یک رئیس جمهور برای چهار سال بیشتر بماند ، امری که در ایران تا به امروز ناشدنی بوده و مانده است . 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پوزش- توضیح و ایراد وارده

 در وبلاگی از وبلاگ ستان فارسی دو نظر درباره یادداشتی در آن وبلاگ گذاشتم که گویا برخورنده یا بیهوده یا بی معنی بوده است که نویسنده آن وبلاگ ...