۱۳۹۹ بهمن ۳۰, پنجشنبه

کمی درباره شهاب حسینی ها

 در یکصدمین نوشته در این وبلاگ می خواهم درباره شهاب حسینی بنویسم. 

    نتیجه تصویری برای شهاب حسینیدر ویدیویی نشان داده می شود کهشهاب حسینی ، گویا در آمریکا در حال تزریق واکسن زدن است و به احتمال قوی واکسن فایزر را می زند برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا. 

شهاب حسینی کیست؟ آدمی است مثل تمام آدم ها که جانش را دوست دارد و دوست دارد روزگار بیشتری را در کنار خانواده خودش و در سلامت به سر ببرد . حالا این که او حکومتی است یا نیست و مواضع او درباره تحریم جشنواره و کنایه زدن به مسعود کیمیایی چیزی است که کارنامه ایی از آن نمی شود درآورد برای قضاوت درباره او . شهاب حسینی یک بازیگر است و کارنامه بازیگری دارد و از قضا درخشان هم دارد و توانسته است جایزه نخل طلایی کن را به دست آورد. اما یادمان نرود که او یک بازیگر است . یک اکتور است . رُل بازی می کند. آن چیزی که به آن معتقد است با آن چیزی که به آن باور دارد و به آن عمل می کند از زمین تا آسمان متفاوت است. 

شهاب حسینی به گمان این قلم کسی است در رده رامبدجوان که از داخل نان می خورد و سنگ ایران را به سینه می زند اما زندگی رویایی خود را در کانادا پی می گیرد و فرزند خودش را در کانادا به دنیا می آورد چون می داند قوت غالب در این کشور این روزها و حالا حالاها اجازه نخواهد داد که او و بسیاری چون او آنجوری که دوست دارند زندگی کنند. در فیلمی نماز بخوانند و پشت صحنه بتوانند برای رفع عطش مرگابه و نجسی را به گلو سرازیر کنند . حکومت هم که عوض شود دیگر نوبت به او نخواهد رسید . 

شهاب حسینی هم آدم است و می داند که خارجه بهتر از این جاست اما از بخت بدش این جا به دنیا آمده است و حالا که می تواند آن طرف دور دور کند ، می رود که برود و بهینه استفاده کند و ایرادی در آن نمی بینم و به قولی گفته اند: دارندگی و برازندگی. 

مشکل این طرف است که جامعه رامبدهای جوان و شهاب های حسینی را جدی می گیرند و از آنان به عنوان آدم هایی خواستار واکنش نشان دادن به اتفاقاتی را دارند که در جامعه می گذرد، در حالی که رامبدها و شهاب حسینی ها به دنبال بارکردن و بردن و زندگی کردن در آن طرف ها هستند و این طرفی ها را که مردم جامعه خودشان باشند را جدی نمی گیرند که اگر می خواستند بگیرند یا بازیگر نمی شدند و یا این که آداب مردمی بودن را می دانستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...