۱۳۹۹ اسفند ۱۷, یکشنبه

برسد به دست شیخ محسن کدیور


 مصاحبه شما با شبکه بی بی سی فارسی را دیدم که در ارتباط با دیدار پاپ با آیت الله سیستانی بود. در آن برنامه شما از چهار مرجع مستقل نام بردید . آیت الله وحیدخراسانی-شبیری زنجانی-صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی . 

برای من به عنوان یک مخاطب عام درباره اخبار حوزه و مراجعه و بیت ها جای سوال بود و تعجب از شما که میان آن همه آیت الله به این چهارنفر به عنوان مستقل اشاره کردید و همانجور که گفتم به عنوان یک مخاطب عام اخبار حوزه و بیوت ، دو نفر دیگر را می شناسم که در بین همین عوامی که از آن ها نام می برم و می آیم معروف به استقلال از قدرت هستند. خانواده شیرازی و بروجردی. 

تعجب کردم از این اشاره شما . شاید جواب شما این باشد که به اعلم اشاره کردید و گذر کردید. سوال بعدی این است که اعلم را مخاطب و مقلد تعیین می کند یا یک گرده همایی حوزوی؟ در جایی که نمی شود سرشماری کرد دادن لقب اعلم در محیط باز از تعداد مقلدین می آید اما در حال حاضر چطور. 

تا آن جا که به خاطر دارم و در اخبار نیز دنبال می کردم مقلدین و پامنبری های شیرازی و بروجردی هم کم نیستند و اگر اشاره به استقلال باشد در همین اخباری که شما هم به اندازه من به آن دسترسی دارید مشخص می شود که استقلال از قدرت در نزدم چه کسانی بیشتر است . 

گفتم . فقط تعجب کردم از شما .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

فرشته مولوی، دارکوبی که نویسنده شد

 سابقه کتابگردی هایم و کتاب خواندن هایم و دنبال کردن زندگی نویسندگان و اوضاع و احوال شان و به طوری مبسوط هر آنچه که مرتبط با دنیای کتاب و نو...